08feb 2021
Coaching voor kinderen die anders leren: problemen en oplossingen.
Licht-op-Talent
Hillegom
Ouders, die zien dat hun kinderen leerproblemen hebben, zoals automatiseringsproblemen, leesproblemen, spellingproblemen en rekenproblemen, ook wel bekend als:
- dyslexie (leesstoornis)
- dyscalculie (rekenstoornis)
- dysorthografie (spellingstoornis)
- dysfasie(taalstoornis),
zien ook de gevolgen hiervan. Die zijn niet te onderschatten; concentratie stoornissen, faalangst en belemmerende overtuigingen ( “ik kan het toch niet”,”ik ben dom”). Maar ook angsten, fobieën, slecht slapen, bang zijn in het donker, bedplassen en niet naar school willen of durven e.d.
Vaak geeft school aan, dat een kind “het” niet kan, terwijl jij zelf ziet en merkt dat jouw kind behoorlijk slim is.
Deze kinderen hebben één ding gemeen; zij hebben een voorkeur om met hun rechter hersenhelft te denken.
Deze kinderen automatiseren niet zoals school hen dat leert; School zegt, wanneer je het maar vaak genoeg herhaalt, het vanzelf in je lange termijngeheugen komt. Door de verschillende gedachtestromen en associaties wordt dit automatiseringsproces verstoord.
Het talent van deze kinderen: iets in één keer kunnen overzien is juist de ingang van de Kernvisie methode.
In individuele lessen kijken we wat nodig is om informatie die nog niet is geland binnen te halen. In een klein aantal effectieve lessen sta je veel sterker en past wat je kunt beter bij wie je bent. Ouders zijn betrokken bij de lessen en bij het oefenen thuis.